e-mærket butik • medlem af Forbrugsforeningen
e-mærket butik • medlem af Forbrugsforeningen      hej@gugga.dk     +45 28301100
Trustpilot 9.8

Handelsbetingelser

Generelle oplysninger
Website: gugga.dk
Virksomhedens juridiske navn: GUGGA ApS
Organisationsform: APS
CVR: 36454806
Virksomhedsadresse: Pilestræde 10, 1. sal, 1112 København K, Danmark
E-mailadresse: hej@gugga.dk
Telefon: 28301100
Virksomhedens etableringsår: 2014

Nordea
Reg.nr.: 2597
Kontonummer: 4387-963-745

Betaling
Der er forbundet et gebyr med brug af de forskellige betalingsmuligheder. Gebyret for at benytte de respektive betalingskort og -måder, er oplyst i nedenstående tabel.

På gugga.dk kan der betales med:

Korttype og beløbOmkostning
Betalinger med Dankort
Transaktionsbeløb 0,00 – 50,00 kr.
0,70 kr. pr. transaktion
Betalinger med Dankort
Transaktionsbeløb 50,01 – 100,00 kr.
1,10 kr. pr. transaktion
Betalinger med Dankort
Transaktionsbeløb 100,01 – 500 kr.
1,39 kr. pr. transaktion
Betalinger med Dankort
Transaktionsbeløb over 500,01 kr.
1,39 kr. pr. transaktion
Betalinger med eDankort
Transaktionsbeløb 0,00 – 50,00 kr.
0,70 kr. pr. transaktion
Betalinger med eDankort
Transaktionsbeløb 50,01 – 100,00 kr.
1,10 kr. pr. transaktion
Betalinger med eDankort
Transaktionsbeløb 100,01 – 500 kr.
1,39 kr. pr. transaktion
Betalinger med eDankort
Transaktionsbeløb over 500,01 kr.
1,39 kr. pr. transaktion
Betalinger med MobilePay
Transaktionsbeløb 0,00 – 50,00 kr.
0,70 kr. pr. transaktion
Betalinger med MobilePayAfhænger af det tilknyttede kort

Omkostninger ved betalinger med andre betalingskort

Korttype og beløbOmkostning
Transaktionspris – udenlandsk udstedte MasterCard2,95 %
min. 1,95 kr. pr. transaktion
Transaktionspris – udenlandsk udstedte Visa2,95 %
min. 1,95 kr. pr. transaktion
Transaktionspris – udenlandsk udstedte Maestro3,75 %
min. 1,95 kr. pr. transaktion
Transaktionspris – JCB og UnionPay3,75 %
min. 1,95 kr. pr. transaktion
Transaktionspris – dansk udstedte MasterCard kreditkort1,50 %
min. 0,70 kr. pr. transaktion
Transaktionspris – dansk udstedte Visa kreditkort1,50 %
min. 0,70 kr. pr. transaktion
Transaktionspris – dansk udstedte Maestro1,25 %
min. 0,70 kr. pr. transaktion
Transaktionspris – dansk udstedte MasterCard debetkort1,50 %
min. 0,70 kr. pr. transaktion
Transaktionspris – dansk udstedte Visa debetkort1,50 %
min. 0,70 kr. pr. transaktion

Beløbet hæves først, når varerne sendes fra gugga.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Alle priser er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser. Når du handler med gugga.dk indgås aftaler på: Dansk.

Bestilling
Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, kan du logge ind på siden eller sende en e-mail til hej@gugga.dk.

Fragt og forsendelse
Ved bestilling afsendes ordren normalt indenfor 24 timer. Undtaget herfra er varer, hvor det er angivet, at det er en bestillingsvare med længere leveringstid. Vi sender ordrer mandag-fredag.

Under normale omstændigheder er leveringstiden 3 hverdage til alle brofaste øer i Danmark og 3-5 dage til områder som Bornholm og visse andre småøer.

Fragt og forsendelse i Danmark
Levering sker med GLS eller Post Danmark:

GLS leveringsmulighedFragt priser
GLS Pakkeshop29 DKK
GLS Privat med omdeling49 DKK
GLS Erhverv med omdeling39 DKK
Post Danmark leveringsmulighed
Post Danmark uden omdeling29 DKK
Post Danmark med omdeling49 DKK

Fragt og forsendelse i Europa, Norge, Færøerne og Grønland
Levering sker med Post Danmark.
Levering til de vigtigste af Danmarks samhandelslande i Europa er normalt fremme hos modtageren i løbet af 3-4 hverdage.
Skal forsendelsen til et land uden for EU, skal du regne med at det tager længere tid. Og hvis forsendelsen har toldpligtigt indhold, skal du regne med yderligere tid.

Alle varer leveres så længe lager haves. Rettidig levering forudsætter dog at Post Danmark/GLS overholder dag-til-dag levering. Rettidig levering for leveringer til Europa, Norge, Færøerne og Grønland forudsætter ligeledes at PostDanmark overholder deres leveringstidspunkter. Såfremt der opstår forsinkelser hos Post Danmark/GLS, vil dette tilsvarende forsinke leverancen.

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler på gugga.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

HVOR HURTIGT SKAL JEG REKLAMERE?
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

VI REFUNDERER RIMELIGE FRAGTOMKOSTNINGER
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen sendes til:

GUGGA ApS
Pilestræde 10, 1. sal
1112 København K
Danmark

VI HAR BRUG FOR FØLGENDE INFORMATION, NÅR DU SENDER VAREN TIL OS
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

HVAD SKAL JEG SENDE MED TILBAGE?
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

Fortrydelsesret
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på gugga.dk

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;

a) har modtaget din vare
b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives enten på mail hej@gugga.dk eller telefon 28301100. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du medsendt din ordrebekræftelse og nederst i disse betingelser.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur, må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

  • Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
  • Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årssager ikke er egnet til at blive returneret.
  • Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstraomkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Gugga ApS
Pilestræde 10, 1.sal
1112 København K
Danmark

HVAD SKAL JEG SENDE MED TILBAGE
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)
For at du kan indgå aftale med os på gugga.dk, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mailadresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos GUGGA ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret præcis om, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Følgende fra GUGGA ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig:
Direktøren, Jasmin Jamshidi (kundeservice)

Den dataansvarlige på gugga.dk er adm. direktør, Kamran Jamshidi

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. Der videregives ikke oplysninger til tredjepart.

Som registreret hos GUGGA ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til GUGGA ApS via e-mail hej@gugga.dk.

Kreditkortoplysninger krypteres. Vi lagrer ikke dine kreditkortoplysninger. Såfremt du indtaster din e-mailadresse eller dit mobiltelefonnummer accepterer du, at vi kan kontakte dig per mail eller SMS med informationer om din ordre. Bemærk at du accepterer vores persondatapolitik (“behandling af dine data”), når du benytter denne hjemmeside, herunder vores brug af cookies.

Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til hej@gugga.dk. Hvis det mod forventning ikke lykkes os at finde en løsning, kan en klage over en vare købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning:

Forbrugerklagenævnet
www.forbrug.dk
Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby
kfst@kfst.dk
41 71 50 50 (Hverdage 9-12)

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse hej@gugga.dk

Standardfortrydelsesformular
(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

GUGGA ApS
Pilestræde 10, 1. sal, 1112 København K
28301100
hej@gugga.dk

– Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)
– Bestilt den (*)/modtaget den (*)
– Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)
– Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)
– Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
– Dato

(*)Det ikke relevante udelades

Kundeservice
GUGGA.dk er e-mærket, og derfor har du altid adgang til e-mærkets gratis Forbruger Hotline, når du handler hos os.

Du kan kontakte os på 28301100 (9.00-15.00) eller på hej@gugga.dk som vi besvarer inden for 24 timer i hverdagen.

Handelsbetingelserne er senest opdateret 22.02.2017

Bliv Gugga medlem

Det er gratis. Som medlem får du specielle tilbud kun for Min Gugga medlemmer, invitation på udsalg før alle andre m.m.

Tak for din tilmelding!